Age Of Sigmar
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


För oss som spelar Age of Sigmar i Sverige
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Förvaring av arméer

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Sebim




Antal inlägg : 4
Registreringsdatum : 17-01-16
Ort : Övik

Förvaring av arméer Empty
InläggRubrik: Förvaring av arméer   Förvaring av arméer I_icon_minitimemån jan 16, 2017 11:00 am

Hallå.
Ny i figurspelsvärlden och har aldrig förvarat en armé tidigare. Har sett en hel del på engelska/amerikanska sidor men vart vänder man sig för bra förvaring i Sverige? Något som skyddar figurerna och är billigt?

/Daniel
Till överst på sidan Gå ner
Middle
Admin
Admin
Middle


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 16-09-13
Ort : Norrahammar

Förvaring av arméer Empty
InläggRubrik: Sv: Förvaring av arméer   Förvaring av arméer I_icon_minitimemån jan 16, 2017 11:26 am

Feltherr har bra väskor, likaså battlefoam och sabol. Finns på lite olika sidor som www.alphaspel.se, figurspel.se, unispel.se, speltid.se =)
Till överst på sidan Gå ner
https://aoss.swedishforum.se
Flogger
Admin
Admin
Flogger


Antal inlägg : 31
Registreringsdatum : 16-09-13
Ålder : 36
Ort : Jönköping

Förvaring av arméer Empty
InläggRubrik: Sv: Förvaring av arméer   Förvaring av arméer I_icon_minitimemån jan 16, 2017 12:27 pm

Du menar förvaring och inte transport?

Jag förvarar mina arméer i plastlådor likt dessa (med lock för att slippa damm): http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40102978/

Har även en bokhylla med massor med skåp, där en armé går in i varje skåp.

För transport däremot använder jag mig av Tablewar Halfcase (tung och lyxig) eller en feldherr ryggsäck (smidigt när man bara ska cykla till lokalen). Men ibland bara ställer jag in plastlåda från ikea i bilen och låter armén åka så, det är också en möjlighet.
Till överst på sidan Gå ner
Sebim




Antal inlägg : 4
Registreringsdatum : 17-01-16
Ort : Övik

Förvaring av arméer Empty
InläggRubrik: Sv: Förvaring av arméer   Förvaring av arméer I_icon_minitimemån jan 16, 2017 5:04 pm

Tack. Det var transport jag funderade över. Det är alla figurer med tunna spretiga delar som jag vill ska överleva. Är orolig att saker inte får plats så som vingar etc i feldherr. Tablewar är lite dyrt för tillfället.
Till överst på sidan Gå ner
Flogger
Admin
Admin
Flogger


Antal inlägg : 31
Registreringsdatum : 16-09-13
Ålder : 36
Ort : Jönköping

Förvaring av arméer Empty
InläggRubrik: Sv: Förvaring av arméer   Förvaring av arméer I_icon_minitimeons jan 18, 2017 1:35 pm

Köp magneter från supermagnete.de och se till att de är 2mm tjocka (passar perfekt under baser)

Sedan köper du en billig stor verktygslåda och tömmer den så den är ett skal bara. Typ som denna, kanske större, eller ta 2 om du har stora arméer: http://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/forvaring/verktygs-smasaksforvaring/verktygslador/verktygslada-661107/

Sedan köper du en måttbeställd plåtskiva som du limmar in botten på verktygslådan. Kan göras hos valfri plåthandlare.

Och vips så har du en väska som är lika bra som tablewar case för transport, för nästan inga stålar alls.
Till överst på sidan Gå ner
Sebim




Antal inlägg : 4
Registreringsdatum : 17-01-16
Ort : Övik

Förvaring av arméer Empty
InläggRubrik: Sv: Förvaring av arméer   Förvaring av arméer I_icon_minitimeons jan 18, 2017 6:20 pm

Coolt. Ska man fylla basen eller räcker det med en liten 10mm? Är det billigare från Tyskland?
Till överst på sidan Gå ner
Flogger
Admin
Admin
Flogger


Antal inlägg : 31
Registreringsdatum : 16-09-13
Ålder : 36
Ort : Jönköping

Förvaring av arméer Empty
InläggRubrik: Sv: Förvaring av arméer   Förvaring av arméer I_icon_minitimeons jan 18, 2017 10:04 pm

Sebim skrev:
Coolt. Ska man fylla basen eller räcker det med en liten 10mm? Är det billigare från Tyskland?

Fylla vilken bas?

10mm vad?
Till överst på sidan Gå ner
Sebim




Antal inlägg : 4
Registreringsdatum : 17-01-16
Ort : Övik

Förvaring av arméer Empty
InläggRubrik: cybersnake666   Förvaring av arméer I_icon_minitimeons jan 18, 2017 10:16 pm

Flogger skrev:
Sebim skrev:
Coolt. Ska man fylla basen eller räcker det med en liten 10mm? Är det billigare från Tyskland?

Fylla vilken bas?

10mm vad?

Jag menar vilken diameter bör man ha för plastfigurer? 5? 10? Eller ska man ta en som fyller upp under hela basen 25mm för 25mm bas etc
Till överst på sidan Gå ner
Flogger
Admin
Admin
Flogger


Antal inlägg : 31
Registreringsdatum : 16-09-13
Ålder : 36
Ort : Jönköping

Förvaring av arméer Empty
InläggRubrik: Sv: Förvaring av arméer   Förvaring av arméer I_icon_minitimeons jan 18, 2017 10:24 pm

Du menar på magneterna?

Om du kör plastfigurer skulle jag säga:

25/32mm baser klarar sig med 1st 5mm i diameter och 2mm tjocka. För större baser skulle jag bara limma dit 2st, eller på de riktigt stora baserna 3-5st. Så beställ en drös, från supermagnete.de blir de billigare desto fler du köper också =)
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Förvaring av arméer Empty
InläggRubrik: Sv: Förvaring av arméer   Förvaring av arméer I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Förvaring av arméer
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Age Of Sigmar :: Allmän diskussion-
Hoppa till: