Age Of Sigmar
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


För oss som spelar Age of Sigmar i Sverige
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Ironjawz (vad jag har för tillfället)

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Middle
Admin
Admin
Middle


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 16-09-13
Ort : Norrahammar

Ironjawz (vad jag har för tillfället) Empty
InläggRubrik: Ironjawz (vad jag har för tillfället)   Ironjawz (vad jag har för tillfället) I_icon_minitimetis sep 13, 2016 11:34 pm

Tjo!
Lirar Ironjawz och har inte hunnit fundera ut hur jag vill spela dem.
Men detta kör jag med nu.

Gordrakk
Megaboss
Warchanter
Shaman

10 ardboyz
10 ardboyz
5 brutes
3 gore gruntas

Ironfist formation

1820pts har jag totalt.
Till överst på sidan Gå ner
https://aoss.swedishforum.se
Jonatan

Jonatan


Antal inlägg : 19
Registreringsdatum : 16-09-19
Ålder : 37
Ort : Linköping

Ironjawz (vad jag har för tillfället) Empty
InläggRubrik: Sv: Ironjawz (vad jag har för tillfället)   Ironjawz (vad jag har för tillfället) I_icon_minitimemån sep 19, 2016 10:10 am

Middle skrev:
Tjo!
Lirar Ironjawz och har inte hunnit fundera ut hur jag vill spela dem.
Men detta kör jag med nu.

Gordrakk
Megaboss
Warchanter
Shaman

10 ardboyz
10 ardboyz
5 brutes
3 gore gruntas

Ironfist formation

1820pts har jag totalt.


Hej!
Helt klart en stabil början.
Godrakk är enligt mig lite för dyr för vad han gör. Det gäller egentligen samtliga mega-char (nagash, archaeon och allrielle).
Om man siktar på att spela matched play så skulle jag nog köra den vanliga warbossen på mawkrusha.

Det jag tycker fungerar riktigt bra i Ironjawz är brutes och deras formation. Den kan vara riktigt busig. Dock behövs lite chaff för att det ska fungera bra (dina ardboys, om man kan kalla det chaff).

Gore gruntas är också riktigt bra i deras formation. Dock kan den vara lite tråkig att spela iom att den bara har ett trick.

Warchanter är riktigt bra.
Shamanen är lite biopolär. Foot of gork kan vara förödande eller inte alls. Ett tips är att kolla på hans spya också, den är enligt mig bättre i många fall (om inte annat mer stabil).
Till överst på sidan Gå ner
Middle
Admin
Admin
Middle


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 16-09-13
Ort : Norrahammar

Ironjawz (vad jag har för tillfället) Empty
InläggRubrik: Sv: Ironjawz (vad jag har för tillfället)   Ironjawz (vad jag har för tillfället) I_icon_minitimemån sep 19, 2016 10:15 am

Gordrakk är riktigt bra! Hans command ability är bonkers samt alla hans regler på sina vapen. Sjukt najs!
Till överst på sidan Gå ner
https://aoss.swedishforum.se
Jonatan

Jonatan


Antal inlägg : 19
Registreringsdatum : 16-09-19
Ålder : 37
Ort : Linköping

Ironjawz (vad jag har för tillfället) Empty
InläggRubrik: Sv: Ironjawz (vad jag har för tillfället)   Ironjawz (vad jag har för tillfället) I_icon_minitimemån sep 19, 2016 12:03 pm

Hans regler är det absolut inte något fel på!
Han är riktigt stenhård och dödar nog utan problem vilken karaktär som helst på en runda. Hans kommand ability är riktigt grym, dels vad den gör dels att den kan ge en hel formation buffen.
När det gäller hans command ability så är den vanliga mega bossen inte långt borta, fast med tanke på priskillanden så tror jag en megaboss är lättare att klämma in med nästan samma resultat.

Den stora skillnaden är ju att Kodrak på verkar en eheter (eller formation) och ger +2 attacker och längre charge. Dock kan du bara göra den en gång per match.
Megabossen kan ge samtliga iron jawz enheter inom 10" buffen, dock ger den bara +1 attack men du kan använda den varje runda.
Till överst på sidan Gå ner
Middle
Admin
Admin
Middle


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 16-09-13
Ort : Norrahammar

Ironjawz (vad jag har för tillfället) Empty
InläggRubrik: Sv: Ironjawz (vad jag har för tillfället)   Ironjawz (vad jag har för tillfället) I_icon_minitimemån sep 19, 2016 12:05 pm

Inom 15" om megabossen sitter på en mawkrusha. Men de kommer nog bli en megaboss till 3000pts =P
Till överst på sidan Gå ner
https://aoss.swedishforum.se
Jonatan

Jonatan


Antal inlägg : 19
Registreringsdatum : 16-09-19
Ålder : 37
Ort : Linköping

Ironjawz (vad jag har för tillfället) Empty
InläggRubrik: Sv: Ironjawz (vad jag har för tillfället)   Ironjawz (vad jag har för tillfället) I_icon_minitimemån sep 19, 2016 12:08 pm

3000? Now we are talking. Det är en poängnivo som Godrak kan slinka in på utan att begränsa resten av armén allt för mycket.
Jag misstänker att turneringscenen kommer att landa runt 2000 poäng, även om 1500 inte är helt fel heller.
Till överst på sidan Gå ner
Middle
Admin
Admin
Middle


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 16-09-13
Ort : Norrahammar

Ironjawz (vad jag har för tillfället) Empty
InläggRubrik: Sv: Ironjawz (vad jag har för tillfället)   Ironjawz (vad jag har för tillfället) I_icon_minitimemån sep 19, 2016 12:13 pm

Oh yes! Vill ha en stor samling =P
Till överst på sidan Gå ner
https://aoss.swedishforum.se
Flogger
Admin
Admin
Flogger


Antal inlägg : 31
Registreringsdatum : 16-09-13
Ålder : 36
Ort : Jönköping

Ironjawz (vad jag har för tillfället) Empty
InläggRubrik: Sv: Ironjawz (vad jag har för tillfället)   Ironjawz (vad jag har för tillfället) I_icon_minitimetis sep 20, 2016 7:37 am

Jag gillar 1500 faktiskt, med Vanguard upplägg liksom
Till överst på sidan Gå ner
Middle
Admin
Admin
Middle


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 16-09-13
Ort : Norrahammar

Ironjawz (vad jag har för tillfället) Empty
InläggRubrik: Sv: Ironjawz (vad jag har för tillfället)   Ironjawz (vad jag har för tillfället) I_icon_minitimetis sep 20, 2016 7:49 am

Jag gillar allt med AoS just nu ^^
Till överst på sidan Gå ner
https://aoss.swedishforum.se
Jonatan

Jonatan


Antal inlägg : 19
Registreringsdatum : 16-09-19
Ålder : 37
Ort : Linköping

Ironjawz (vad jag har för tillfället) Empty
InläggRubrik: Sv: Ironjawz (vad jag har för tillfället)   Ironjawz (vad jag har för tillfället) I_icon_minitimetis sep 20, 2016 8:53 am

Nu hamnar vi lite OT, men jag kan helt klart tänka mig köra en turnering på 1500 poäng.
Inte för att Vanguard på något sätt är mer balanserat än Battlehost, men för att man skulle kunna slänga in en till match. Så på en endagars så skulle man kunna köra 4st matcher.
Till överst på sidan Gå ner
Middle
Admin
Admin
Middle


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 16-09-13
Ort : Norrahammar

Ironjawz (vad jag har för tillfället) Empty
InläggRubrik: Sv: Ironjawz (vad jag har för tillfället)   Ironjawz (vad jag har för tillfället) I_icon_minitimetis sep 20, 2016 8:55 am

Aa absolut! =)
Till överst på sidan Gå ner
https://aoss.swedishforum.se
Middle
Admin
Admin
Middle


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 16-09-13
Ort : Norrahammar

Ironjawz (vad jag har för tillfället) Empty
InläggRubrik: Sv: Ironjawz (vad jag har för tillfället)   Ironjawz (vad jag har för tillfället) I_icon_minitimetis sep 27, 2016 4:08 pm

Väntar på en megaboss utan maw krusha (!) samt en låda brutes. Sen kommer de bli minst en warchanter och en enhet ardboyz till =)
Till överst på sidan Gå ner
https://aoss.swedishforum.se
Middle
Admin
Admin
Middle


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 16-09-13
Ort : Norrahammar

Ironjawz (vad jag har för tillfället) Empty
InläggRubrik: Sv: Ironjawz (vad jag har för tillfället)   Ironjawz (vad jag har för tillfället) I_icon_minitimetor sep 29, 2016 10:31 am

Har grunnar mer på de olika formationerna och ironfist är helt klart den som ät mest värd att ta.
Behemoths ska generellt spelas på 2000pts och uppåt. Förlorar mycket på att spela dem på lägre.
Till överst på sidan Gå ner
https://aoss.swedishforum.se
Jonatan

Jonatan


Antal inlägg : 19
Registreringsdatum : 16-09-19
Ålder : 37
Ort : Linköping

Ironjawz (vad jag har för tillfället) Empty
InläggRubrik: Sv: Ironjawz (vad jag har för tillfället)   Ironjawz (vad jag har för tillfället) I_icon_minitimetor sep 29, 2016 2:36 pm

Middle skrev:
Har grunnar mer på de olika formationerna och ironfist är helt klart den som ät mest värd att ta.
Behemoths ska generellt spelas på 2000pts och uppåt. Förlorar mycket på att spela dem på lägre.

Stämmer bra. Men ta en titt på brutefist också. Den formationen kan vara riktigt bra!
Till överst på sidan Gå ner
Middle
Admin
Admin
Middle


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 16-09-13
Ort : Norrahammar

Ironjawz (vad jag har för tillfället) Empty
InläggRubrik: Sv: Ironjawz (vad jag har för tillfället)   Ironjawz (vad jag har för tillfället) I_icon_minitimetor sep 29, 2016 3:53 pm

Aa har kollat på den. Ska testa den nån gång. Wierdfist och gorefist är mest roliga att testa men inte så jätte bra. Kostar en del också.
Till överst på sidan Gå ner
https://aoss.swedishforum.se
Sponsored content





Ironjawz (vad jag har för tillfället) Empty
InläggRubrik: Sv: Ironjawz (vad jag har för tillfället)   Ironjawz (vad jag har för tillfället) I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Ironjawz (vad jag har för tillfället)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» 2k ironjawz med krydda

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Age Of Sigmar :: Armélistor-
Hoppa till: